tisdag 17 augusti 2010

Då var det dags…
…för vaddå undrar du säkert. Jo, för ett nytt kapitel i mitt liv. Jag ska börja plugga snart och jag börjar bli rätt nervös. Har inte läst seriöst på flera år och nu vet man inte var det kan sluta….kanske kan även jag bli intelligent….njae, skoja bara. men kul ska det bli!!!

Hade en intressant dialog med en vän idag om relationers värde, deras vara eller inte vara. Vad tycker du? Är relationer så viktiga så vi måste vårda dom? Är de något att satsa på? Min åsikt i det hela är klar: absolut! Klart att vi ska vårda de relationer vi har men också kommer att få. De kommer i olika skepnader och ibland odefinerbara men ändå viktiga. Alltid lika viktiga!
Människor kommer och går i våra liv! En del lämnar tydliga spår efter sig medan andra försvinner lika diskreta som de kom. Varje möta människor emellan har en mening, en chans för oss att lära något nytt.

Tänk va lika, ändå så olika vi är. Samma längtan efter bekräftelse och kärlek! Själv har jag hittat den som kan ge mig den ultimata kärleken,Jesus. Den är given till oss av nåd!

Är det inte så vi växer som människor, genom möten och erfarenheter?! Men ingen är att vi ska ta lärdom av mötena och använda oss av dem i framtiden. I det vi möta skall!

(paus…..dricker thè med honung!)

Hur tänker du kring relationer? Skriv gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.