onsdag 1 september 2010

Kom på mig själv att jag inte vet hur jag ska lägga min röst i septembervalet. Vilket parti är sundast?!
Jag brukar lägga rösten på Kristdemokraterna men nu vet jag inte riktigt. Man vill ju att barnen och de äldre ska få sina behov tillgodosedda. Borde inte vi som är arbetsförda bära dom? Ska det vara så att man kan få bidrag om man inte vill jobba? Eller ska den som är allvarligt sjuk och trasig inombords inte få hjälp under en kortare tid av samhället? Är inte vi alla en del av samhällets resurser i form av socialt nätverk?

Ja, många frågor surrar och inte blir dom färre ju mer sociologi jag läser. ;/

Igår var jag med dottern på första Cello lektionen. Hur kul som helst! Hon verkade helt plötsligt så stor i mina ögon där hon satt. Tänk att hon börjar ta egna steg utanför mammas beskyddande famn. En helt fantastiskt spännande värld finns där ute och bara väntar på att få upptäckas på nytt.

Neä, nu är det kaffepaus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.