fredag 3 september 2010

Så var det dag igen!

Ja, det är ju FREDAG jublar barna när de kommer hem från skolan. Är det?frågar jag. Just det, har redan glömt av hur det kändes efter en arbetsvecka på jobbet. Då var ju fredagskvällen det man längtat till. Men nu som fattig student; vad har jag att längta till? Hm, här krävs fantasi och engagemang. Imorgon ska jag upp tidigt o besöka Hjulet, Vårgårdas egna second hand affär. Och sedan blir det till  biblioteket för att kolla artiklar om professionen socialt arbete. Nästa vecka ska jag lämna in tre dataskrivna sidor om ämnet....

Nåja, jag är ju här frivilligt så...bäst att göra det bästa av det! =D

Som sociologen Zygmunt Bauman uttrycker det: att studera sociologi ger en vidare perspektiv på tillvaron och skärper våra sinnen.

Eller Wikipedia: Speciell vikt lägger sociologin vid att försöka förklara och förstå människors handlingar och sociala identiteter; grupprelationer och -processer; social skiktning och sociala systemprocesser, samt vilka kulturella strukturer och processer som präglar moderna samhällen.

...tag hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.